Constructor desemnat pentru secțiunea montană a Autostrăzii Unirii. Contractul ar putea fi semnat în 10 zile

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat miercuri că un nou constructor a fost desemnat pentru secțiunea montană a A8 (Autostrada Unirii). Potrivit ministrului, o asociere de constructori români și turci a fost declarată câștigătoare a licitației pentru construcția lotului Miercurea Nirajului–Sărățeni, cu o lungime de 23,4 km.
Asocierea de constructori
Asocierea care a câștigat contractul este formată din OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. (lider) și INFRAVIS SRL. Aceștia dispun de un buget de 2,98 miliarde de lei (fără TVA) și un termen de 30 de luni (6 luni proiectare și 24 de luni execuție) pentru finalizarea lotului.
Detalii despre proiect
Pe traseul acestui nou lot montan de autostradă vor fi construite: un tunel bidirecțional (740 m), în apropierea localității Măgherani; un tunel bidirecțional (330 m), în apropierea localității Chibed; un ecoduct peste DN13A și calea ferată; un ecoduct peste DN13 (zona Acățari). Sorin Grindeanu a precizat că, în lipsa contestațiilor, contractul va putea fi semnat în 10 zile. Autostrada Unirii, cunoscută și sub denumirea de Autostrada A8, va fi construită pe traseul Ungheni- Iași – Târgu Frumos – Pașcani – Târgu Neamț – Poiana Largului – Ditrău – Târgu Mureș, unde va face joncțiune cu Autostrada A3. Va avea o lungime de 304,2 km, la un cost estimat de 4,07 miliarde de euro.
Conținutul publicat pe politica.dinpopor.ro poate fi preluat doar în limita a 500 de caractere, cu menționarea sursei și link activ. Orice utilizare neautorizată reprezintă o încălcare a Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor și va fi sancționată conform legislației în vigoare. 🚨