Primul tren modernizat cu fonduri PNRR intră în circulație spre litoral, anunță ministrul Transporturilor

Data actualizării: 15 aprilie 2025

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a făcut un anunț important pentru călătorii care aleg trenul ca mijloc de transport spre litoral. Primul tren realizat din fonduri PNRR va pleca mâine din București către Constanța și retur.

Patru trenuri PNRR vor circula zilnic către Constanța

Din data de 16 aprilie 2025, pe ruta București Nord – Constanța și retur va circula primul tren format integral din material rulant modernizat în cadrul proiectului de investiții cu fonduri din PNRR. Trenul va fi format dintr-o locomotivă livrată de firma S.C. Softronic S.R.L. Craiova și din patru vagoane, livrate de diverse firme. Două dintre acestea sunt vagoane de clasa I, iar celelalte două sunt vagoane de clasa a II-a, unul dintre ele având facilități pentru persoanele cu dizabilități și spațiu pentru biciclete sau schiuri.

Programul de circulație al trenurilor PNRR

Primul tren PNRR – IR 1687, va pleca din București Nord la ora 11:30, cu sosire în Constanța la ora 13:47. Returul – IR 1688, va avea plecarea din Constanța la ora 15:25, cu sosire în București Nord la ora 17:49. Din următoarea zi, vor mai circula pe aceeași rută alte două trenuri PNRR, astfel: IR 1685 București Nord (plecare 05:30) – Constanța (sosire 07:47) și IR 1686 Constanța (plecare 08:20) – București Nord (sosire 10:49). Aceste patru trenuri vor circula zilnic, inclusiv în perioada Sfintelor Sărbători de Paște și a minivacanței de 1 Mai. Caracteristicile tehnice ale materialului rulant modernizat sunt impresionante: locomotiva are o capacitate de 6000 Kw/h, echipată cu motor de tracțiune asincron și este aptă să circule cu viteza de 160 Km/h. Vagoanele de clasa I și II dispun de sistem de climatizare superior, sistem de informare a pasagerilor de tip Infotainment și sunt apte să circule cu viteza de până la 160 Km/h. Capacitatea vagoanelor de clasa a II-a este de 64 de locuri, iar cele pentru persoanele cu mobilitate redusă dispun de 51 de locuri, lift special și cabine de toaletă adaptate. Acestea sunt eforturile făcute pentru a îmbunătăți condițiile de călătorie pe calea ferată și a atrage mai mulți călători spre acest mijloc de transport.


🔹ATENȚIE!
Conținutul publicat pe politica.dinpopor.ro poate fi preluat doar în limita a 500 de caractere, cu menționarea sursei și link activ. Orice utilizare neautorizată reprezintă o încălcare a Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor și va fi sancționată conform legislației în vigoare. 🚨