Olanda investighează posibil sabotaj al rețelei feroviare în timpul summitului NATO de la Haga

Autoritățile olandeze au început investigații după ce o pană de curent a afectat rețeaua feroviară a principalului aeroport al țării. Incidentul a avut loc în contextul în care la Haga se desfășura summitul NATO de două zile.
Incidentul feroviar
Conform operatorului de servicii ProRail, pană de curent a avut loc marți dimineață, afectând cablurile din apropierea aeroportului Schiphol. O anchetă a dezvăluit că un incendiu a provocat pagube considerabile, potrivit unui comunicat. Avariile au perturbat serviciile feroviare și niciun tren nu a circulat între aeroportul Schiphol și capitala Olandei, Amsterdam.
Ministrul interimar al Justiției, David van Weel, a declarat la Forumul Public al NATO că anchetatorii iau în considerare posibilitatea ca incendiul care a afectat aproximativ 30 de cabluri feroviare să fi fost provocat în mod intenționat. „Ar putea fi un grup de activiști. Ar putea fi un alt stat. Ar putea fi orice”, a declarat Van Weel.
Securitatea summitului NATO
În pregătirea summitului NATO, autoritățile olandeze au inițiat „Scutul Portocaliu”, ceea ce ei numesc cea mai mare operațiune de securitate organizată vreodată în Olanda. Aproximativ 27.000 de ofițeri de poliție vor fi la datorie în jurul summitului, împreună cu peste 10.000 de membri ai forțelor armate.
De asemenea, locul de desfășurare a summitului este înconjurat cu barricade temporare și garduri din plasă metalică. Părți ale orașului au fost blocate, mai multe drumuri și spațiul aerian au fost închise. Luni, hackerii pro-ruși au lansat o serie de atacuri de tip denial-of-service asupra mai multor municipalități și organizații cu legături cu summitul NATO.
În iulie anul trecut, rețeaua feroviară de mare viteză a Franței a fost ținta unui sabotaj; rețeaua a fost ținta mai multor incendii puse intenționat, înaintea ceremoniei de deschidere a Jocurilor Olimpice de la Paris. Incendiile au fost declanșate predominant în conductele care conțineau cabluri de semnalizare critice pentru sistemul feroviar.
Conținutul publicat pe politica.dinpopor.ro poate fi preluat doar în limita a 500 de caractere, cu menționarea sursei și link activ. Orice utilizare neautorizată reprezintă o încălcare a Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor și va fi sancționată conform legislației în vigoare. 🚨